Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako Řídicí orgán OP VVV, OP VK a OP VaVpI (dále jen „ŘO“) se v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu na území České republiky vyhlášeného vládou ČR z důvodu ohrožení zdraví ve vazbě na prokázání výskytu koronaviru intenzivně zabývá řešením možných dopadů způsobených šířením koronaviru na realizaci i udržitelnost projektů OP VVV, OP VK a OP VaVpI.
Zaměstnanci sekce řízení operačních programů MŠMT budou od ledna 2016 sídlit v prostorách budovy Harfa Office Park ve Vysočanech.
Řídicí orgán OP VK aktualizoval přehled kontaktních osob pro zodpovídání dotazů příjemců dotace u projektů podpořených z výzev 56 a 57.
Dne 17. září 2015 vyhlásil Řídicí orgán Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) Soutěž o nejlépe hodnocený produkt OP VK ve snaze poukázat na postupně naplňovanou veřejnou Databázi výstupů a množství kvalitních vzdělávacích materiálů, které vznikly v projektech podpořených z tohoto operačního programu. Uzávěrka soutěže byla na základě objektivních důvodů prodloužena do 7. prosince 2015, v tuto chvíli již tedy známe absolutní vítěze.
S ohledem na skutečnost, že v průběhu soutěže došlo k několikadennímu výpadku aplikačního serveru způsobeného technickými problémy, se Řídicí orgán OP VK rozhodl vyhovět podnětům od některých soutěžících a ve snaze umožnit rovné podmínky prodlouží původní termín uzávěrky soutěže stanovený na 30. 11. 2015 o jeden týden. Následně budou vyhlášeny výsledky.
Česká školní inspekce v rámci projektu Kompetence III a pilotního ověřování vzdělávací aktivity typu tzv. lesson study v České republice připravila ve spolupráci s několika týmy složených z didaktika – odborníka z vysoké školy – a učitelů základní školy doplňkové materiály, které dalším učitelům umožní v malých skupinách vlastními silami zorganizovat pozorování, dokumentování a společnou reflexi vlastních vyučovacích hodin a pomohou realizovat přístupy obdobné japonské lesson study. Součástí materiálů jsou i natočené vyučovací hodiny matematiky, které mohou být inspirací pro využití této metody v praxi.
AKTUALIZACE: S ohledem na aktuální bezpečnostní situaci v Evropě vydal Řídicí orgán OP VK výjimku pro projekty z výzvy č. 56, která umožňuje snížení počtu žáků podpořených v rámci šablony č. 4 tak, aby v projektech, kde došlo alespoň k částečnému naplnění původně stanoveného počtu, mohla být tato šablona považována za úspěšně realizovanou. Dalším opatřením v této souvislosti je i výjimka umožňující změnu cílové země zahraničních pobytů žáků a zahraničních jazykových kurzů pro učitele (šablona č. 2 a 4).
Řídicí orgán OP VK v návaznosti na provedený interní audit č. 05-2015 připravil přehledy kontrolovaných oblastí při kontrolách na místě a při administrativní kontrole projektů.
Jednou z reakcí na výsledky mezinárodního šetření TALIS 2013 bylo zjišťování informací týkajících se pedagogického vedení vykonávaného řediteli českých základních škol. Toto zjišťování doplňovalo aktivity České školní inspekce související s přípravou a pilotním ověřením vzdělávacího programu zaměřeného na pedagogický leadership.
Česká školní inspekce jako partner Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy realizovala důležité mezinárodní šetření o vyučování a učení – TALIS. Přiložena je zpráva, která se snaží popsat zkušenosti s využitím zajímavé a inovativní metody vzdělávání učitelů matematiky v rámci převzetí zahraničního příkladu dobré praxe a jeho úpravy pro podmínky práce v českých školách.
E-mailová adresa pro dotazy týkající se jednotlivých výzev nebo obecně OP VK:
Přehled webových stránek zprostředkujících subjektů OP VK (krajů)