Česká školní inspekce v rámci projektu Kompetence III a pilotního ověřování vzdělávací aktivity typu tzv. lesson study v České republice připravila ve spolupráci s několika týmy složených z didaktika – odborníka z vysoké školy – a učitelů základní školy doplňkové materiály, které dalším učitelům umožní v malých skupinách vlastními silami zorganizovat pozorování, dokumentování a společnou reflexi vlastních vyučovacích hodin a pomohou realizovat přístupy obdobné japonské lesson study. Součástí materiálů jsou i natočené vyučovací hodiny matematiky, které mohou být inspirací pro využití této metody v praxi.
Jednou z reakcí na výsledky mezinárodního šetření TALIS 2013 bylo zjišťování informací týkajících se pedagogického vedení vykonávaného řediteli českých základních škol. Toto zjišťování doplňovalo aktivity České školní inspekce související s přípravou a pilotním ověřením vzdělávacího programu zaměřeného na pedagogický leadership.
Česká školní inspekce jako partner Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy realizovala důležité mezinárodní šetření o vyučování a učení – TALIS. Přiložena je zpráva, která se snaží popsat zkušenosti s využitím zajímavé a inovativní metody vzdělávání učitelů matematiky v rámci převzetí zahraničního příkladu dobré praxe a jeho úpravy pro podmínky práce v českých školách.
Česká školní inspekce reagovala na výsledky šetření TALIS 2013 a připravila ucelený program vzdělávání pro ředitele základních škol a jejich zástupce v tematikách pedagogického leadershipu.
Účelem této publikace je nabídnout pohled na počítačovou a informační gramotnost českých žáků v mezinárodním srovnání. Publikace byla vytvořena jako výstup projektu Kompetence III.
Cílem analytické publikace je navázat na národní zprávu z šetření a prezentovat sekundární analýzy zaměřené na silné a slabé stránky českých žáků zejména s ohledem na dílčí témata (aspekty) počítačové a informační gramotnosti sledované v rámci šetření.
V příloze naleznete jedenácté číslo elektronického Newsletteru Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK), který připravila sekce Řízení OP VK.
Projekt Wireless communication teams (WICOMT) podpořený z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) pomohl odborně připravit výzkumníky pro práci v oddělení mikrovlnných technologií a oddělení bezdrátových technologií působících v rámci Centra senzorických, informačních a komunikačních systémů (SIX). Projekt Vysokého učení technického v Brně za více než 33 milionů korun probíhal od 1. března 2011 do konce května 2013 a přinesl mnoho cenných výsledků.
Novou výzvu číslo 56 zaměřenou na rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti, výuku cizích jazyků a podporu výuky matematiky, přírodovědných a technických oborů vyhlašuje Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK). Výzva je určená všem základním a středním školám mimo hlavní město Prahu.
V příloze naleznete desáté číslo elektronického Newsletteru Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK), který připravila sekce Řízení OP VK.
E-mailová adresa pro dotazy týkající se jednotlivých výzev nebo obecně OP VK:
Přehled webových stránek zprostředkujících subjektů OP VK (krajů)